Blog Racing Diva'sen allerlei andere nieuwtjes

Racing Diva’s waarschijnlijk niet gezamenlijk aan de start van 24H Dubai

Het ziet er naar uit dat de Racing Diva’s dit jaar niet gezamelijk aan de start van 24H Dubai zullen verschijnen om hun titel te verdedigen. Drie maal op rij wonnen zij hun klasse. Totaal deden zij vier keer aan dit unieke evenement mee. 2016 zou een jubileum kunnen worden maar helaas is de kans groot dat dit wordt uitgesteld. Sandra van der Sloot en Gaby Uljee, de vaste kern van de Racing Diva’s, hebben zich ook dit jaar hard gemaakt om de deelname rond te krijgen en er zijn door verschillende teams interessante voorstellen gedaan. Echter vanwege budget- en teamsamenstelling is er nog geen overeenkomst gesloten.

603700_1593811277514638_7773148169638182208_n-1
Het is, ondanks een groot aantal vaste sponsors, toch lastig om het benodigde budget bij elkaar te krijgen. “Bedrijven durven wel weer wat anders te doen met hun budgetten en deze zijn ook wel weer wat ruimer, maar het blijft toch lastig om zoveel geld bij elkaar te krijgen. Het is behoorlijk tijdrovend en kan ook teleurstellend zijn dat na een uitgebreide presentatie toch weer iets niet doorgaat. Dat hoort er nou eenmaal bij. We hebben gelukkig ook een aantal heel trouwe en enthousiaste sponsors, waar we heel blij mee zijn en hopelijk nog iets leuk voor kunnen betekenen in 2016”, Aldus Gaby.

Ook de teamsamenstelling blijkt voor januari 2016 lastig. Paulien, Sheila, Natasja en Shirley hadden al eerder aangegeven niet van de partij te zijn. Daarom hebben de Diva’s gezocht naar nieuwe snelle dames. Er zijn niet zo heel veel dames beschikbaar en de eisen liggen hoog. Ervaring en snelheid zijn natuurlijk de eerste vereisten.
De derde Diva Liesette Braams is op dit moment herstellende van een zware operatie in haar strijd tegen kanker. Zij hoopt voor de 24H weer op kracht te zijn, maar haar deelname is daardoor niet voor 100% zeker. Liesette haar doorzettingsvermogen kennende zal zij alles op alles zetten om in januari achter het stuur te kruipen. Bonk Motorsport, het team waar de Diva’s vorig jaar hebben gereden, heeft daarom de auto alvast voor haar geprepareerd.

Alles bij elkaar genomen ziet het er naar uit dat het meest unieke team van het evenement er dit jaar niet compleet bij zal zijn. “Maar we geloven nog steeds in de kracht van ons project. We gaan nu bekijken of we een ander evenement in de serie kunnen vinden waaraan we weer als volledig ‘meidenteam’ kunnen deelnemen”. Aldus Sandra.

Mocht er zich op het laatste moment toch nog een kans voordoen om aan de start te verschijnen van de 24H van Dubai, dan zullen zij deze natuurlijk met twee handen aanpakken. Stuk voor stuk zullen de dames blijven vechten voor deelname.

Read more

Volg ons tijdens de 24H Dubai

De 24 uur van Dubai komt steeds dichterbij…
Om er zeker van te zijn dat jullie niets missen van ons avontuur sturen wij deze mail om jullie op de hoogte te brengen hoe wij te volgen zijn.

volgonsInternet:
Natuurlijk via onze eigen website, daar zullen we onze avonturen bloggen en foto’s toevoegen.

Live streaming:
Daarnaast is de website van de organisatie voorzien van live streaming en live timing. Klik hier voor de actuele stand tijdens de race www.live.24hseries.com
Youtube: Iedere dag een nieuw filmpje, abonneer op ons Racing Diva’s kanaal en je wordt automatisch op de hoogte gehouden wanneer er een nieuwe video online is

Twitter & Facebook: snelle korte updates, zelf gemaakte fotootjes van de Racing Diva’s. Mocht je een vraag hebben gedurende het evenement, stel deze via twitter en wij proberen deze te beantwoorden! Zouden wij leuk vinden!

 

logo_en

 

 

 

Televisie: Stem je beeldbuis af op Motors TV, in totaal 24 uur lang live!
(Helaas niet overal beschikbaar).

Uitzendschema:
Donderdag 8 Januari 2015
Qualifying:
13:15 – 14:35 CET | 16:15 – 17:35 local  time
Night Practise:
15:30 – 17:00 CET  | 18:30 – 20:00 local time
Vrijdag 9 Januari / zaterdag 10 januari 2015
Vanaf 10.oo uur tot zaterdag 10 januari 11.30 uur.

Radio:
Radio Le Mans zal de 24-uurs race live verslaan. Via www.radiolemans.com hebben het afgelopen jaar  bijna 500.000 luisteraars de race gevolgd.

Grandprixradio.nl, waar korte update’s van de meiden worden uitgezonden alleen te volgen via internet of de app.

Trafficradio.nl Rick Winkelman zal de luisteraars op de hoogte houden van de verrichtingen tijdens de 24h van Dubai.

GPS app: 
Volg onze auto op de baan gedurende de race! GPS Auge heeft speciaal hier de app GPSoverIT 24h Racing voor gemaakt. Beschikbaar in de app store.

Follow us during the 24Hours race!

First, the very best wishes for 2015!
The 24 Hours of Dubai is getting closer, Monday, January 5th,  we leave for Dubai to prepare for the big race. To make sure that you will not miss anything of our great adventure, we send this email to show how you can follow us.

volgonsInternet:

Of course, through our own website, as we will blogging our adventures and add photos.

Live streaming:
On the website of the organization will be live-streaming and live-timing. Click here for the current position during the race www.live.24hseries.com
Youtube: Every day a new video, subscribe to our Racing Diva’s channel and you will be automatically informed when a new video is online.

Twitter & Facebook: Quick short updates, homemade pictures of the Racing Diva’s. If you have a question during the event, send this via twitter and we try to answer it! We would like it!

logo_en

TV: Tune your TV off on Motors TV, a total of 24 hours live!
(Unfortunately not everywhere available).

Scedule:
Thursday, 8th January 2015
Qualifying:
13:15 – 14:35 CET | 16:15 – 17:35 local  time
Night Practise:
15:30 – 17:00 CET  | 18:30 – 20:00 local time
Friday 9th January – Saturday 10th January 2015
10:00 -saturday 11.30 u

Radio:
Radio Le Mans will broadcast the 24-hour race live via www.radiolemans.com. Through the last year they had nearly 500,000 listeners during the race.

GPS app: 
Follow our car on the track during the race! GPS Auge has made the app GPSoverIT 24h Racing. Available in the app store.

Read more

Racing Diva’s en Las Moras Racing Team bundelen de krachten

racingdivas2
Racing Diva’s Sandra van der Sloot, Gaby Uljee en Las Moras Lady Liesette Braams bundelen dit jaar opnieuw de krachten. Zij verschenen in 2012 ook gezamenlijk aan de start tijdens de 24H van Dubai. Tijdens de 2013 editie resulteerde dit in een klinkende klasse overwinning. Racing Diva’s Sandra en Gaby herhaalden deze prestatie begin dit jaar met de BMW van Schubert Motorsport, terwijl Liesette Braams haar 24hrs race uitreed met Bonk Motorsport.

In januari 2015 zullen de 3 ladies aan de start verschijnen met een door Bonk Motorsport geprepareerde BMW M235i. 

Het zag er dit jaar naar uit dat de Racing Diva’s in 2015 niet in actie zouden komen. Shirley vd Lof, Paulien Zwart en Natasja Smit besloten een jaartje over te slaan en het benodigde budget was bepaald niet compleet. Liesette Braams had haar pijlen ondertussen al gericht op de BMW M235i met het team waar zij afgelopen jaar ook heeft deelgenomen. Sandra en Gaby vonden enthousiast aansluiting bij haar en zodoende was het team weer herenigd. Zij zullen in 2015 in de ‚BMW M235i klasse’ strijden tijdens de Hankook 24H van Dubai a.s. 8-9-10 januari. De meiden gaan uiteraard voor een klasse overwinning, maar hopen ook algemeen een top 20 klassering te behalen.

Liesette Braams: “De BMW M235i is geprepareerd door de specialisten van Bonk Motorsport. Zij verzorgen daarbij ook de volledige inzet tijdens het evenement. Ik heb met deze auto en team ook deelgenomen aan de 24H van Barcelona. Een geweldige auto om mee te rijden, bijzonder snel en betrouwbaar. Ik heb er dan ook echt zin in, met Sandra en Gaby aan mijn zijde geloof ik echt dat we een ijzersterk team vormen”.

”De afgelopen jaren hebben wij veel positieve energie in onze relaties geïnvesteerd. Door andere bezigheden waren wij dit jaar achterop geraakt en bleek het krap 2 maanden voor de start een race op zichzelf om het voor elkaar te krijgen. Dankzij een aantal trouwe, maar ook de nodige nieuwe sponsors, is het ons  toch nog gelukt. Racen kost nu eenmaal geld en je hebt er sponsors bij nodig om het allemaal mogelijk te maken. Wij zijn dan ook superblij met de ondersteuning van onder andere: BMW-dealer Dusseldorp, DKPS regeltechniek, Alecs Field Heating, Dubai into business, Uw Mooiste Foto.nl, Burando en Trefoil. Zij legden daarmee voor ons de basis om mee te kunnen doen. We hebben er zin in, wat niet wegneemt dat we onze oude teammaatjes natuurlijk wel gaan missen deze editie! Maar we gaan ervoor de eer hoog te houden en voor de derde maal op rij het hoogste podium te betreden”. Aldus Sandra en Gaby.

Read more

Paasraces Circuit Park Zandvoort

paasraces2

Paasraces Circuit Park Zandvoort
Dit weekend worden de traditionele Paasraces verreden op Circuit Park Zandvoort. De Racing Diva’s zullen daar aanwezig zijn met de dummy auto onder de tent van Stichting Groot Hart. Samen met deze organisatie maken zij 2e Paasdag een racebelevenis mogelijk voor ernstig zieke kinderen. Natuurlijk zijn de Racing Diva’s hier ook aanwezig voor de fans met promotiemateriaal! Graag tot de Paasraces!

paasraces2

Read more

24H af Natasja

 

 

natas1

Lørdag den 4. januar startede jeg min rejse til Dubai. Efter et halvt års hårdt arbejde var det endelig tid til at komme af sted. Først fløj jeg til Holland og forsatte min rejse næste dag samme med de andre Divaer.
Ligeså snart vi 5 piger var sammen fik vi masser opmærksomhed. Vi så super godt ud i vores seje teamtøj med sponsornavner på.
Efter 6.5 timer landede vi i Dubai, og vi indlogerede os på vores hotel – Copthorne Hotel, som samtidig også var sponsor på bilen. Her blev vi installeret i en kæmpe stor penthouse suite på den 12 sal – lige som divaer gerne ville have det!

Tirsdag var vores første dag på Autodrome Dubai. Vi skulle ikke køre denne dag, men møde drengene fra Schubert Motorsport og gøre bilen klar – tilpasse stolen og sætte de sidste stickers på bilen.

Det var samtidig første gang jeg mødte den Pink Diva! Hvor var hun rå/sej og smukt på samme tid!

Næste dag skulle vi køre den frie træning.  Sandra tog den første tur i bilen. Hun kørt også sidste år i BMW’en, så hun vidste hvordan den skulle køre.

Hun kom allerede ind efter en omgang, fordi der var noget galt med bilen – det var den første gang af mange i pitten den weekend.

Teamet arbejder sten hårdt for at få bilen klar igen, de skifte koblingen og problemet blev løst. Desværre var træningstiden gået.

natas3

Om torsdagen startede vi med 2 frie træninger, og Gaby var først ind hjertebilen og kom i pit meget entusiastisk. Nu var det min tur, hold da op hvor var bilen hurtigt, men stadigvæk nem at køre i. Det var mere de andre biler på banen jeg var lidt bekymret for. De kom så hurtigt bagfra at det nogle gange virkede som om jeg stod stille, på trods af jeg kørte med over 250 km i timen. Det syntes jeg var meget spændende. Hver omgang forbedrede jeg min omgangstid, men uheldigvis pressede jeg bilen for meget og så gik det galt i sving 7, da jeg overstyrede og ramte væggen.

Ind i pit igen og efter en time var bilen klar til at køre igen. Det betød samtidig, at der kun var 10 min tilbage til tidskørsel.  Gaby lykkedes dog at sætte den 3. bedste tid for Racing Divaerne.

Samme aften havde vi også nat træning, men det var ikke særlig meget. Det var kulsort på banen og man får kun lys bagfra og kan ikke se om der komme 1 eller 4 biler.

Men efter jeg havde kørt en par omgange blev det heldigvis bedre.

natas2

Så var det allerede fredag – Racedag!  Der stod vi som 5 piger mellem 400 deltagere (mænd) 80 biler og 35 forskellige nationaliteter. På gridden var der masser af presse og der var et optog med dans og sang, det var en stor fest! Men vi havde ikke tid til for meget fest, fordi løbet skulle snart starte. Det var Paulien som startede løbet lige som sidste år og det gik super godt. Hun kørt stabilt og undgik uheld.

Efter Paulien var det min tur i bilen, jeg valgt at køre min første stint i lyset, fordi jeg syntes at jeg havde kørt for få omgange i mørke.

Så kunne jeg lige væne mig lidt mere til bilen, og det gik faktisk meget godt og jeg kunne se at min omgangs tider blev hurtigere og hurtigere.

Lige da jeg syntes at jeg var på de rette vej, kommer jeg lidt tværs på banen – ”shittt”  tænkte jeg og en Ferrari kunne lige akkurat undvige mig, men den Porschen, den  lå lige i slipstrømmen af Ferrarien,  så mig  ikke og ramt næsen af bilen.

Heldigvis kunne jeg kør tilbage til pitten.

Jeg havde meldt over radioen, at jeg var på vej ind, og de var klar til at reparere bilen. Teamet var super effektivt og lyn hurtigt og i no time, sad Shirley i bilen klar til næste stint.

Natten var svær og vi kom to gange mere i pit med skader. Til sidst lå vi på en fjerde plads. Vi skulle virkelig gøre en indsats for at have en chance at vinde løbet. Nr. 1 var for langt væk, men at blive nr. 2 eller3 var ikke umuligt.

Jeg var den første der sagde, at nu skulle kun de hurtigste skal køre nu. Teamet tog en strategisk beslutning og Sandra og Gaby skulle køre, selvom de også var meget trætte.

Men pludselig fik bilen der lå nr. 1 problemer med gearboxen og måtte udgå af løbet – det var vores chance! Og vi kunne se på Sandra Og Gaby de fik et shot ekstra adrenalin og de var friske igen og  kørte hamrende stærkt og stabilt.

Det var spændende til den sidste omgang, vi havde virkeligt kæmpe for den her sejr! Og da vi stod på det højeste trin glemmer man alt om modgang.

Jeg vil gerne sige tak til alle mine sponsorer, fordi I har gjort det mugligt for mig at få sådan en stor oplevelse, den glemmer jeg aldrig.

Kæmpe tak til Jesper, han har været en stor hjælp med alt mugligt, især mit dårlige dansk.

Til sidst ville jeg bare sige til Divaerne (selvom de ikke kan læse dansk) at jeg er super stolte af dem – at vi var så langt nede, men sammen kravlede vi op på det højeste trin. Jeg håber, at vi får mulighed for at deltage i 12 timers løbet på Zandvoort i Holland og måske møde jer til den begivenhed.

”When you are fitted in a racing car and you race to win, a second or a third place is not enough!”
A. Senna

Kærlig hilsen Natasja

natas1
Op Zaterdag 4 Januari begon ik aan mijn reis naar Dubai. Na een half jaar hard werken was het eindelijk zover. Eerst vloog ik naar Nederland om de dag daarna samen met de andere Divas door te vliegen naar Dubai.
In onze teamkleding vielen we meteen op, ik moet ook zeggen; het zag er strak uit!
6 en half uur vliegen en 2 en halve film later landen we in Dubai, we reden direct naar onze sponsor van het Copthorne hotel. Hier werden we meer dan welkom geheten, en de Piccolo stond al in de lift met onze koffers, om ons naar de Penthouse te brengen. Geheel in onze stijl;-)

Maandag was het mijn verjaardag en het was ook onze vrije dag en die besteedde we aan shoppen. Rond half 4 ontving ik een SMS van Shirley dat de baas van het hotel ons graag wilden onmoeten voor een drankje, of we om half 10 in de lobby konden zijn. Toen we beneden kwamen zagen we een enorme zwarte limousine voor de deur staan. Ja die was dus voor ons! Ok ik had mijn verjaardag nog nooit zo uitgebreid gevierd, maar ik dacht hier kan ik wel aan wennen. Met de limo reden we naar een leuke Cubaanse tent met live muziek, waar ze Happy Birthday speelde en waar ik tergelijkertijd een overheerlijke chocoladetaart in ontvangst mocht nemen. Uiteraard is deze door alle Divas heerlijk opgesmikkeld, een beetje extra downforce in de BMW kon geen kwaad;-).

Dinsdag was de eerste dag op het Autodrome Dubai. We gingen nog even langs de kartbaan want daar waren we uitgenodigd voor de persconferentie. En daar begon het circus, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en ik moest er eigenlijk een beetje om lachen. We waren nog geen 2 tellen binnen en het eerste TV interview was gegeven gevolgd door heel veel fotos.
Toen naar het circuit om kennis te maken met het team en natuurlijk The Pink Diva! Wow wat was ze stoer en mooi!

De volgende dag was er vrije training, hier keek ik echt naar uit ik had lang niet gereden, de baan was nieuw, en de auto nieuw dus ik was klaar om te gaan. Helaas verliep de dag wat anders, door een koppelings probleem reden we niet.

Donderdag was het dan zover, de eerste keer in BMW nou dat is wel een beetje anders dan een Clio. Maar wel heel gaaf, je zit in een echte raceauto super snel en eigenlijk toch heel erg gemoedelijk. Toch kreeg ik het voor elkaar teveel te pushen, ik wilde te graag denk ik en raakte de vangrail, shitttt nee dit gaat mij niet gebeuren! Helaas, terug naar de pit en het team stond al klaar om mijn gemaakte rommel op te knappen.
Uiteindelijk was er nog 10 min over van de training, en Gaby presteerde het gewoon om ons op een derde plek te zetten! Poehhh gelukkig een goed eind van deze dag.

natas3

D-Day! Vandaag ging het gebeuren, 5 Hollandse meiden op de startgrid met 80 teams, 400 mannen en 35 nationaliteiten. Hoe gaaf is dat!
Na een optocht met dans en zang, giga veel pers, fotos en tv was het zover Paulien nam de start, steady as a rock stuurde ze de BMW rond.
Na Paulien was het mijn beurt, na een super snelle wissel ( want daar hadden we zo op getraind!) ging ik met mn “camelbag” op de juiste plek de baan op. Na een poosje gereden te hebben ging ik niet geheel gepland de pits weer in, wel zat mijn “camelbag” nog waar hij hoorde… Helaas gebeurde het nog een aantal keer dat de Diva ongewild de pits in kwam. We hebben zoals jullie hebben kunnen lezen veel tegenslag gehad, maar daarentegen is deze overwinning dubbel en dwars verdiend.

natas2

En zoals Shirley en ik zeiden, anders was het maar een saaie race geweest want dan hadden we met twee vingers in de neus kunnen winnen!
Meiden we hebben het mooi geflikt en dat is alleen omdat we samen zo sterk zijn gebleven.
Alle sponsoren wil ik bedanken, door jullie heb ik zo een spannend avontuur mogen beleven. Rob Silver Star/ Ventoclean omdat jij de eerste was en daardoor ben ik erin gaan geloven en Jan Gym3 gaf me net dat laatste waardoor ik JA heb gezegd. Jesper; steun en toeverlaat met alles.

“When you are fitted in a racing car and you race to win, a second or a third place is not enough!”
A. Senna

Liefs Natasja

Read more

Pauliens 24H of Dubai

paulien1

Oh dear, it’s now my turn to tell my story, and there really isn’t much to add after my fellow Diva’s great stories, but here goes.

Every year I have the same problem, I just don’t know where to start…. but one thing is for sure, our dreams and goals have came true for a third year running and this time it’s been even more amazing!! I mean how cool is it, that regardless of the current economic problems here in Europe, the dedication of finding new drivers, the commitment of finding sponsorship and not to forget the problems with the race itself, we still made it. So how do I feel? Well how do you think? Good is an understatement, I can scream out with happiness and I am genuinely so thrilled, but whilst writing my story there has also been a sort of anti climax. The last three months, we have lived in a roller coaster, it had been the busiest months ever, working many nights in a row, on top of daily routines and jobs, the kids, busy partners, sports, house, animals and plenty more. It has been non-stop until the day we left for Dubai, and that one week in Dubai flew past too quickly, and before we knew it, we were home again.

But going back to three months ago… We had to make some important decisions, Gaby, Sandra and I, decided to continue together, it wasn’t hard to make that choice really, with all of us having race partners who only motivate us to continue. However it was time to find two new lady drivers (Diva’s) and check if Schubert Motorsport wanted to continue with us, and the last one, was a YES straight away. It’s simple really, we didn’t want to change a winning car and they didn’t want to change a winning team. However, we had to make the decision before the end of October, and at this point we had much to think about.  Not enough budget and our driver line up wasn’t complete yet either. But… being a committed team, we took the risk. It’s all part of doing business and sometimes you just have to take risks in life.  It’s like an investment; they can be a big mistake or a great success! I think you can all guess who I learned this from. “No guts no glory”

The last two months before the day of our departure, our team was complete, Shirley van der Lof and Natasja Smit joined our project, WOW, it was great and we all worked flat out to get everything perfect.  I have to say our project is a great success with us being an all ladies team. Our “hearts” concept on the car is a great success and working so closely together with a charity makes it even more interesting.  With so many people’s encouragement and with so much publicity, this project really does work!!!

Then the day came that we flew to Dubai.  We met up at Schiphol, and all looked so professional in our bright team clothing, god I was so proud and excited but at the same time, I couldn’t wait to get some sleep on the plane….ssshhhhh

paulien2

paulien3Unfortunately the weather let us down a bit, we were hoping to have our first day on the beach but ended shopping on the karama market which was totally not what we expected, everywhere had secret rooms, all full of handbags, and of course us being Diva’s we all bought one from Michael Kors!!

 
The next five days were spent on the circuit, and I have the perfect way for you to see and feel our experience, with English translation please watch all the videos in the following order and continue to read my story afterwards.

Video 1 RacingdIvas Preview Dubai 24 hours and startup problems

Video 2  Racingdivas Dubai 24h qualy: costly mistake? 2014 24 hour series

Video 3 Divas Dubai 24H – accident packed start of the race 2014

Video 4 Divas 24H Dubai: Night racing to the limit for the Racingdivas

Video 5 Divas win Dubai 24H class after a tough fought battle in their BMW 320D Schubert Motorsport

YESSSSSSS YESSSSSSSS YESSSSSSSS !!!! We finished P1, we couldn’t believe it.  After all our bad luck, we still did it, this has to be the best one ever.

paulien4

paulien5
Yet again I don’t know where to start, there were so many people involved in this project from the Divas, to the sponsors, the team, my friends, fans and family. What a support we got from all of you and in so many ways, through facebook, twitter, phonecalls, group whats app J, text messages, emails and from my family (uncle and aunt) taking care of my kids, animals and the house, my guy for pushing  us not to give up all the way from Dakar, from my friends having to put up with me being so busy and not seeing much of them, our sponsors who supported us financially, the team who did such fantastic work, the friends who came all the way to Dubai to support us, the fans. There really is so many, I can’t name them all…. But one thing for sure, YOU ALL got us through this project, and if it wasn’t for you we wouldn’t have been up there on the podium and just kicked all the other Men’s asses!!!

Divas yet again I am very proud!! We did again!!

But I don’t think this will be the end, do you?? What’s next ??

Read more

De 24h van Sandra

DSC_8042

Toen ik in 2011 het idee opperde om met een damesteam aan een 24uurs race mee te doen, had ik niet in gedacht dat we in 2014 weer aan de start zouden staan! Maar toch is het zo! Voor de derde keer stonden we aan de start van 24 uur van Dubai, zo gaaf!

Voor deze editie waren wij op zoek naar twee andere meiden die met Paulien, Gaby en ondergetekende mee zouden willen doen. Nu valt het in deze tijd van de economische crisis niet mee om dit voor elkaar te boksen. We hebben diverse meiden benaderd, sommige hadden geen budget, of het paste niet in hun schema. Maar met Natasja en Shirley ontstond er een leuk, spontaan, gezellig nieuw Racingdiva’s team!

Dan komt de tijd aan van alles regelen en ja, wij regelen alles zelf. Van sponsors benaderen, tot het maken van een nieuwe website, van het maken van nieuwsbrieven tot het versturen van de presentjes voor de sponsors. Van het zoeken naar gesponsorde teamkleding tot het laten bedrukken hiervan. Noem het maar op, dat wordt tussen de normale werkzaamheden door gedaan of tot in de late avond uurtjes. Maar dat hebben we er graag voor over! Vooral Gaby verdient hiervoor een dikke knuffel!

En dan is het zover!

Zondag 5 januari, daar staan we dan op Schiphol! Als compleet nieuw team gaan we gezamenlijk de uitdaging aan! Alles is onder controle en met een gerust hart vertrekken we dan eindelijk! Dubai here we come!

En dan sla ik een klein stukje over, lees anders het stukje van Gaby nog even wat we de eerste dagen hebben gedaan J

Woensdag was het dan zover, eindelijk weer de motor starten van de door Schubert Motorsport geprepareerde BMW! Ik zou 2 rondjes rijden om te kijken of de auto goed was. Dan zouden we Natasja en Shirley de 4 uur durende training laten rijden om kennis te maken met de baan en met de auto. Maar helaas…… Door koppelingsproblemen van de auto verstreek de tijd en is het er niet meer van gekomen om hen te laten trainen.

Ik kan je zeggen dat dat natuurlijk wel een domper was voor de meiden!

Donderdag hadden we diverse trainingen, van vrije trainingen, kwalificatie tot het verplicht 2 ronden rijden in het donker. Helaas verliep deze dag niet helemaal zoals we in gedachten hadden. Na een kusje met de vangrail tikte de klok steeds verder door en hebben de monteurs keihard gewerkt om de diva toch nog aan de kwalificatie deel te kunnen laten nemen. Met nog 10 minuten te gaan reed Gaby uiteindelijk de baan op. Trapt er even een P3 uit, de auto voelde goed aan! Gelukkig!

Uiteindelijk reed ik pas ‘s-avonds mijn eerste rondjes in het donker. Heerlijk!! Geef mij maar de avond stints. Ik voel me daarmee prima thuis en heb daar totaal geen moeite mee!

Maar voor Natasja en Shirley zou het zeker een uitdaging gaan worden om in het donker te kunnen gaan rijden! Je bent immers niet alleen op de baan en de enorme lichtbakken die sommige deelnemers op de auto hadden konden je verblinden. Dit zou voor hen een extra uitdaging worden!

Vrijdag RACEDAY!  Voordat we ons om gingen kleden hebben we nog even onderling met elkaar gesproken. Paulien en Natasja gaven aan dat zij liever niet in het donker wilde rijden. Geen enkel probleem, fijn juist dat het gezegd wordt! Het is ook niet fijn als je met je billen samen geknepen zit in de auto in het donker. Daarmee werden de dag stints onder hen verdeeld, Shirley zou gewoon meedraaien in het ritme en Gaby en ik zouden alleen in het donker rijden. Nog even een “groupshug” en daar gingen we hoor, 5 Racingdiva’s ready for the race!

Wat een drukte op de startgrid! WOW en dan het showspektakel echt te gek! We hadden nog tijd voor een klein dansje, fotootje hier, fotootje daar, concurrentie “good luck” wensen, time flies

EN DAN…….. is het zover……Kippenvel….. Eindelijk….. Na al die maanden gaat het licht voor Paulien op groen! Yeahhhhhh, we gaan beginnen!!

Prima stint voor Paulien! Natasja haar beurt en dan…. Is de eerste schade een feit. De neus van onze rijdende diva is eraf. En dan dat koppie van Natasja, zoveel schuldgevoel heb ik nog nooit bij iemand gezien! Echt sneu, maar kan gebeuren, je kunt het toch niet meer terug draaien. Het is nu eenmaal zo! Monteurs hard aan het werk om de diva weer op de baan te krijgen. Uiteindelijk mocht Shirley aan haar eerste stint beginnen, ook deze verliep niet vlekkeloos, maar kon snel haar weg weer vervolgen.

Ik had me voorgenomen om even te gaan liggen, aangezien mijn eerste stint pas rond 21.30 uur zou zijn. Je ligt wel, maar je bent erg op je hoede of er niet weer iets is met de diva. Zeker als het ineens “stil” is op de baan! Code 60… iedereen verplicht 60km rijden… Het zal toch niet… Hup je bed weer uit, nee daar komt onze diva net voorbij… Gelukkig!

Het zou een zware 24uur worden, dat had ik al wel in de gaten! En we waren pas net begonnen!

Mijn eerste stint verliep prima, geen bijzonderheden, lekker in het ritme en voordat ik het wist moest ik er al weer uit. Je mag niet langer dan 2 uur rijden en dan is het verplicht 2/3 van je gereden tijd rust! Zo gingen we gestaag de nacht door, super tijden werden er door ons gereden, goede wissels, goed opletten op de baan. Geen vuiltje aan de lucht, zo klommen wij steeds meer omhoog in de ranking. Afkomende van een P7 in de klasse lagen we tegen begin van de ochtend op P3!

Nou ik kan je zeggen dat je dan gaat denken, het zal toch niet gebeuren dat we straks 4e gaan worden? Podium is in zicht, daar gaan we so wie so voor! En stiekem dacht ik…. Zal het dan misschien toch mogelijk zijn om…. Nee, zo mocht ik niet denken, het duurde immers nog een paar uur! Je weet het maar nooit!

BAM, nee dat had ik niet mogen denken…. Weer in de pits! Shit zeg, wat nu weer…. Weer iemand die zich verremde voor een bocht, het niet haalde en daarmee maar op onze auto afremde…. Dan zakt de moed je heel even weer in de schoenen kan ik je zeggen… Monteurs weer hard aan het werk, top job en ik mocht de diva in de ochtend weer over de baan heen sturen. Niets aan de hand, auto prima, zat gelijk weer in het ritme en met een P3 gaf ik het stuur weer over aan…. Huh staat Gaby daar nou? Geen tijd om over na te denken, snel wissel gedaan en toen werd me verteld dat ALS het allemaal zou kloppen na de wissels van de concurrentie de top 3 in onze klasse in dezelfde ronden zaten! Oh My god…… Kan het nog spannender worden zo 2 uur voor het einde?! Gaby ging als een speer de baan over! Zo spannend en toen…. Moest ik nog een keer…. De laatste 45 minuten uitrijden… Oh ehhh nou ik kom er net uit…. Ja, dat klopt maar we moeten alles op alles zetten om de overwinning te pakken!

Dan tikt de klok door, als er nu code 60 zou komen, zou ik er niet in mogen! Dan zou Paulien het stuur overnemen tot aan de finish. Maar deze kwam er niet, dus toch ik….

Nu de eindstreep zo in zicht was, na alle pech die we hebben gehad, na al het werk van iedereen, de gezichten van de sponsors en vrienden die er waren, de gezichten van het hele team die veel werk verricht hebben, was het mijn taak om de diva over de finish te rijden.

Nou ik kan je zeggen, ik had mijn helm op, maar de tranen biggelde over mijn wangen. Stress, emotie alles kwam er even uit! Maar zodra ik de baan opreed was dat gelijk verdwenen hoor, dat gaat snel! Trappen met die kar! En uiteindelijk na een aantal ronden kwamen daar de verlossende woorden over de radio, P- one Sandra, P-one! Kom maar op met de finish vlag, dacht ik, Jiihaaaaaaa

YEAH WE DID IT, WE NEVER GIVE UP! FIRST YOU HAVE TO FINISH, TO FINISH FIRST!

podium

Wat voelde deze goed zeg! Echt een overwinning!

Super trots ben ik op alle sponsors die voor dit jaar hun toezegging hebben gedaan! Zonder jullie hadden wij er niet gestaan en hadden wij er geen spannende race van kunnen maken!

Super trots op het team Schubert Motorsport, ondanks alles blijven zij er ook voor gaan!

Maar SUPER SUPER SUPER trots op de meiden, we hebben het toch mooi maar gedaan!

Liefs, Sandra

 

Read more

De 24H van Gaby

gaby1
Eindelijk was het weer zover, na een lange enerverende voorbereiding waarin we onwijs veel werk hebben verricht met z’n allen, vertrokken we zondag 5 januari voor ons avontuur. Zelfde race team, zelfde auto, maar met twee nieuwe Diva’s.
Aangekomen in Dubai stond ons een aangename verrassing te wachten. Het Copthorne Hotel, wat ons dit jaar sponsorde, had een geweldig penthouse voor ons gereserveerd, waar we met z’n allen konden verblijven. Wat een luxe!!! Maandag hadden we nog ter vrije besteding. Helaas zat het weer niet echt mee voor een dagje strand, dus dat werd shoppen! S’avonds werden we door de eigenaar van het hotel uitgenodigd voor een drankje en voor het hotel met een limousine opgehaald. Jaaaa dat paste de Diva’s wel.

Dinsdag was de eerste ‘circuitdag’, die begon met een perspresentatie van de organisatie, waar wij traditiegetrouw met Arabieren op de foto gingen. We hadden nu ook niet te klagen over aandacht. Overal klikte camera’s en werden we geïnterviewd. Toen door naar het team waar we eindelijk herenigd werden met de écht Diva. Hij stond er weer prachtig bij. De Wild Multi Print had de auto in Duitsland al gedeeltelijk voorzien van bestickering, welke behoorlijk opviel. Wow wat een felle kleur roze. Wij hebben s’middags de laatste hand gelegd aan de bestickering, iedereen was ijverig aan de gang (Yelmer bedankt voor de ‘finishing touch’).

Woensdag stond de auto er dan ook helemaal klaar voor. We konden niet wachten om de eerste kilometers te gaan rijden. Sandra zou de spits afbijten, zij kent de auto, dus zou een paar rondjes rijden om te checken of de auto in orde was. Al vrij snel kwam zij terug de pits in, ik was gewend een grote glimlach op haar gezicht al van verre te zien… maar deze bleef uit. Oef, geen goed teken. De auto bleek niet in orde. De koppeling slipte, dus er was werk aan de winkel om erachter te komen waar het probleem vandaan kwam. Naar mate te tijd verstreek, verstreek ook de vrije trainingsmogelijkheid voor ons. Voor mij zelf maakte het niet zoveel uit, ik kende de auto en de baan, was slechts een kwestie van opfrissen, maar voor Natasja en Shirley was deze dag wel heel belangrijk. Woensdag was de enige mogelijkheid om een paar uur achter elkaar te trainen en aangezien zij de baan en de auto niet kende hadden ze deze hard nodig. Helaas is het er deze dag niet meer van gekomen om nog rondjes te rijden.

Donderdag dan maar… de trainingssessies waren deze dag ingedeeld in blokken van 1,5u en wij hadden het zo ingedeeld dat Shirley en Natasja in ieder geval hun rondjes konden maken. Ik mocht de spits afbijten om toch nog even te checken of de auto in orde was en zo ook meteen mijn eerste rondjes weer te maken. Het was immers een jaar geleden dat ik écht had geracet. Natuurlijk ben ik het afgelopen jaar wel in de weer geweest met auto’s, maar de échte competitie niet. Maar werkelijk; het is zoals fietsen, je verleerd het niet, alleen om echt die laatste tienden te vinden heb je wat meer rondjes nodig. De eerste stints van de vrije trainingen hebben we eigenlijk vrij probleemloos afgewerkt. Iedereen kwam met een grote smile uit de auto. Helaas hebben we deze dag een schade gehad waardoor er weer kostbare vrije trainingstijd verloren ging. Ik was degene die dan maar het beste de kwalificatie voor de rekening kon nemen. Het werd spannend of de monteurs de auto optijd klaar zouden krijgen. Tien minuten voor het einde van de kwalificatie kreeg ik het sein dat de auto klaar was en kon ik de baan op, voor twee rondjes kwalificatie. Best spannend als je het dan ineens moet doen, al gaat het natuurlijk nergens over, want we hebben immers nog 24H te racen…
Ik zette een derde tijd op de klokken, slechts 2/100 van de tweede positie. Toen ik in de pits kwam waren die meiden dol enthousiast, terwijl ik er zelf niet eens een heel top gevoel over had. Dat is toch wel heel leuk van zo’n team realiseerde ik me!

gaby3
S’avonds hadden we nog heel beperkt te tijd om een paar rondes in het donker te rijden. We mochten allemaal 2 getimede rondes rijden. Jeetje echt te weinig om in het donker te wennen. Zeker voor Shirley en Natasja die daar nog niet veel ervaring mee hadden.

Terug in het hotel had ik een heel dubbel gevoel voor de aankomende race. Enerzijds had ik super veel vertrouwen, in het team, in de auto, in mezelf, anderzijds realiseerde ik me dat onze nieuwe Diva’s veel te weinig rondes hadden gereden. Voor hun stond er echt een hele grote uitdaging te wachten, want ik wist van andere jaren hoe druk, chaotisch het op de baan is tijdens de race. Hoezeer je alle aandacht erbij moet houden; je moet zelf hard rondjes rijden, terwijl je ondertussen snelle deelnemers er veilig en zonder al te veel tijd verlies moet langs laten. Langzamere deelnemers moet inhalen en moet dealen met te langzame rijders in snelle auto’s… en dat dan ook nog eens in het donker… tja een hele grote uitdaging…
gaby5

Vrijdag, de start van de race. Paulien zou net als vorig jaar de start voor haar rekening nemen. Dus bracht zij de auto over de baan naar de startgrid. Op de startgrid was het weer een waar spektakel. Zoveel mensen, zoveel aandacht, zoveel leuke reacties op onze auto en het meidenteam. Ook de organisatie had er van alles aan gedaan om de startgrid tot een waar spektakel te maken, dansers, muziek, echt heel erg leuk!
Maar na alle gekheid zie je toch de koppen weer serieus worden, blikken gespannen en de helmen gaan op. Op de startgrid blijven alleen de auto’s achter en degene die de spits af moeten bijten. De motoren worden gestart en het indrukwekkend grote veld van auto’s is weg voor twee opwarmrondes. Wow kippenvel hoor om daar gewoon onze auto met de roze hartjes tussen te zien rijden. Licht op groen en de race is gestart. Paulien stuurt de auto perfect langs alle rotzooi die altijd wel een beetje ontstaat tijdens de start en rijdt een foutloze eerste stint. De kop is eraf, ik ben pas laat aan de beurt om te gaan rijden. Wachten duurt lang, is vermoeiend, dus laat ik even gaan liggen, even relaxen. Niet voor lang, ik heb mijn hoofd nog niet half in mijn kussen laten zakken of ik zie onze monteurs redelijk gestresst de container inkomen opzoek naar reserve onderdelen. Geen goed teken… Ik ga een kijkje nemen in de pitbox en zie daar een heftig teleurgestelde Natasja en onze Diva met een geschaafde neus. We zitten in een race, er is geen tijd om erbij stil te staan, dus monteurs hard aan het werk, Shirley zich klaar maken voor haar stint en wij ontfermen ons over Natasja wat er nou precies gebeurd is. Dwars op de baan, Porsche komt eraan en heeft net niet genoeg ruimte om onze auto te ontwijken. Tja, super klote, super balen, shitshitshit, maar het hoort erbij. Oh wat had ik het te doen met Natas, natuurlijk voelde zij zich onwijs schuldig, maarja het kan iedereen overkomen.

gaby4
De reparatie nam best wat tijd in beslag en uiteindelijk konden we na een klein uurtje de baan weer op. Shirley haar beurt, maar ook in haar stint ging het mis, aangereden door een andere auto, kwam ook zij de pits in met schade. Ook zij was heftig teleurgesteld, shit hè, gebeurt mij dat nou?!? Zij kon na heel hard sleutelen door de jongens, na een kleine 20 minuten haar weg vervolgen. Inmiddels begon het te schemeren en viel de avond. Paulien zou nog een stint rijden tijdens de overgang van licht naar donker. Ik zou s’nachts 3 stints voor mijn rekening nemen. Mij maakt het niet uit om in het donker te rijden en ook in de rondetijden is nauwelijks verschil te merken. De bedoeling was om dan s’nachts weer een beetje in te lopen op de concurrentie. Inmiddels stonden we door de pech op een vijfde positie in onze klasse.

De nacht verliep soepel. Heerlijk echt die nachtstints, lekker rustig in de pitbox, temperatuur lekker laag, iedereen is maar met 1 ding bezig; de race! Er wordt niet gekletst, er wordt niet geflierefluit en gebuurt, iedereen doet zijn werk. Door het aantal stints en de geringe tijd die er tussen zat ging het mij niet lukken nog een uiltje te knappen, daar had ik me ook helemaal op ingesteld. Ik was fris, ik was scherp, mijn tijden waren lekker en ik ging de volgende morgen wel weer slapen… Inmiddels waren we ook terug gereden naar een top 3 positie en toen degene op eerste positie ‘s morgens vroeg kwam vertellen dat zij wat problemen hadden, ontstond er bij mij een sprankje hoop dat we na alle ellende toch misschien nog…

Heel bruut werd ik even later uit mijn droom ontwaakt. Het was 8 uur, mijn stints zaten erop en ik wilde net mijn hoofd in mijn heerlijke zachte kussen laten zakken toen onze monteurs weer in volle paniek de container in kwamen rennen opzoek naar onderdelen…. NEEEEE!!!!!
Ik dacht heel even; zal ik gewoon mijn ogen dicht houden, dan weet ik van niets, wat niet weet, wat niet … Nou dat ging natuurlijk niet, toch even een kijkje in de pitsbox nemen en daar zag ik wederom een heftig beschadigde Diva. Weer was er een andere deelnemer, geheel buiten onze schuld, de zijkant ingevlogen, weer verloren we ontzettend veel tijd. Dit was echt het moment dat ik er zwaar doorheen zat, nu kwam het nachtje zonder slaap boven. En nu?

gaby6
De monteurs hadden de schade in een minuut of 20 gerepareerd en we konden onze weg vervolgen. Hoe stonden we ervoor? Wat hadden we verloren. Na wat gereken met wat geleerden kwam eruit dat het zou moeten kunnen, eventueel mogelijk zijn om, als niets meer tegen zat ,en we een paar strategien zouden aanpassen, toch nog een plaatsje op het podium te halen. Nou er voor gaan dan maar, met z’n allen de schouders eronder. Gas erop. Tegen het einde van de race werd het echt spannend, met nog zo’n 2 uur te gaan moesten er nog 2 pitstops gemaakt worden en lagen we op een derde positie. Nummer 1 en 2 lagen slechts 3 rondes voor. Als we nou een snellere pitstop zouden kunnen maken door tijdens de eerste 4 banden tegelijk te wisselen en tijdens de tweede pitstop slechts 1, dan is het theoretisch mogelijk om nog tijd goed te maken. Als Gaby en Sandra dan vervolgens nog een paar seconden per ronde goedmaken op de concurrentie…

Kortom, het werd heel spannend. Sandra moest nog 1x instappen om het laatste half uurtje van de race te rijden en zou zij nou op P1 of P2 de baan opkomen na de pitstop? Gespannen wachtten we af voor het beeldscherm… P1!!!! Vlak ervoor. Wow wat een ontlading!!!
In de hekken hebben we Sandra de finish over gegild. Wat voelde deze overwinning goed, zelfs ik kon mijn tranen niet bedwingen. Wat hebben wij er hard voor gewerkt met z’n allen, wat een spanning en wat een ontknoping.
Meiden, ik ben hartstikke trots op jullie, we hebben t toch maar even geflikt!

gaby2
Aan alle sponsors, relaties, vrienden en iedereen die heeft meegeleefd. Dit was weer een super bijzondere ervaring, een die ik later aan de kinderen van Puck vertel… “Weet je toen Oma jong was…” Onwijs bedankt iedereen die daaraan heeft bijgedragen. Ik hoop dat we met de Racing Diva’s nog veel meer van dit soort mooie avonturen kunnen beleven!!!

Read more

De 24H van Shirley

Deze week zullen alle meiden hun persoonlijke ervaring van de 24H van Dubai delen via de webblog. Allereerst de 24H van Shirley. Hoe beleefde zij deze ervaring?

shirley1
Wekenlang heb ik uitgekeken naar ons grote avontuur ” de 24 uur van Dubai”. Voorbereidingen treffen, sponsors zoeken, en steeds blijven hopen dat het allemaal gaat lukken. En daar stonden we dan op zondagmiddag met alle diva’s op Schiphol, het ging nu echt gebeuren, wat een heerlijk gevoel! Op zondagavond kwamen we aan bij het Copthorne hotel in Dubai, die ons als “echte diva’s” een prachtige Penthouse suite hebben aangeboden voor ons verblijf. Maandag nog even Dubai verkent, maar eigenlijk kon ik toen al niet wachten om eindelijk naar het circuit te gaan, en onze diva auto voor het eerst te zien en natuurlijk uit te proberen!

Donderdag was het dan zover, ik kon voor het eerst de baan op! Een nieuwe baan en een nieuwe auto, dus was het belangrijk om het tempo rustig op te bouwen. Na enkele rondjes voelde de auto al heel vertrouwd en gingen de ronde tijden snel naar beneden. Toen ik uitstapte had ik er een heel goed gevoel over, op naar de nachttraining! Voor mij was het rijden in de nacht eigenlijk de grootste uitdaging omdat ik daar nog maar weinig ervaring mee heb. De eerste paar ronden in het donker wist ik dan ook niet waar ik moest kijken. Ik probeerde de juiste herkenningspunten op de baan nog te vinden en tegelijkertijd in zo ongeveer alle spiegels tegelijk te kijken om de snellere gt3 auto’s voorbij te laten. De auto’s achter je rijden ook nog eens met heel veel licht, wat het geheel nog lastiger maakt. Al met al werden de ronde tijden steeds beter, en had ik er vertrouwen in dat ik in de race een goed ritme zou kunnen vinden.

shirley2

De dagen in Dubai waren voorbij gevlogen! En voor ik het wist was het dan ook vrijdagmiddag en stonden we met z’n allen op de grid voor de start. Ongelofelijk hoeveel aandacht we kregen van de pers, andere teams en fans. Een prachtige show op de grid van danseressen en muzikanten, spanning en emoties werden opgebouwd. En dat was volgens mij bij alle diva’s zo!:-)
En dan is het zover, Paulien doet de start en over niet al te lange tijd kan ik instappen voor mijn eerste stint. Vanaf nu moest alles goed gegaan. Maar het is een 24 uurs race, en dan gaat nooit alles goed! We hebben zelfs heel wat pech gehad! Iedere keer dat we in de pitbox stonden tikken de minuten voorbij en hoop je dat de auto zo snel mogelijk de baan weer op kan. Het is lastig om op zo’n moment de moed niet te verliezen. Hier hadden we zo hard voor gewerkt, het kon toch nog niet voorbij zijn! Gelukkig hadden we een super team dat heel hard heeft gewerkt om ervoor te zorgen dat we konden blijven rijden!
Het rijden in zo’n race met 85 auto’s op de baan die allemaal op hun limiet rijden, 24 uur lang, is heel indrukwekkend en niet te vergelijken met een sprintrace. Je bent met je eigen race bezig, maar moet ook continue in de gaten houden wat de snellere gt3 auto’s doen. Een vrije ronde op de baan komt dan ook maar zelden voor.
De race werd met het uur spannender, en onze concurrenten kwamen de race ook niet zonder tegenslagen door. De laatste stint zit Sandra in de auto, het ziet ernaar uit dat wanneer alles nu goed blijft gaan we ondanks alle tegenslagen toch de klasse overwinning kunnen behalen. Ongelofelijk! En als we dan uiteindelijk met de overige diva’s in de hekken hangen om Sandra toe te juichen als ze als de nr.1 over de finish rijdt, voelt het als een hele bijzondere overwinning! Vijf vrouwen in een team, dit is toch echt wel heel anders! Als je dan samen op het podium staat, met links en rechts de mannen die achter ons gefinisht zijn dan voelt dat gewoon super goed! Het was echt een ” uithoudingsrace”, een 24 uur vol met spanning, ups & downs, emoties en vooral een unieke ervaring die ik nooit had willen missen! En wat ging het snel voorbij!

shirley3Liefs XX Shirley

Read more

Artikel Algemeen Dagblad vandaag

Het AD Groene Hart plaatste een leuk artikel over de race vandaag!

foto

Read more